logo سامانه برگزاری انتخابات الکترونیک
031 31 31 45 33
0993 694 6090
راهنمای ثبت نام و برگزاری انتخابات

ال انتخاب یک سامانه برگزاری انتخابات الکترونیکی آنلاین می باشد.

این سامانه جهت برگزاری تمام الکترونیک مجامع عمومی انجمن های صنفی کارگری و کارفرمایی و کانون های مربوطه و مجامع شرکت های سهامی خاص طراحی گردیده است.

انتخاب بسته

شما برای شروع می بایستی ابتدا بسته انتخاباتی خود را انتخاب نمایید. هزینه هر کدام از این بسته ها به دو عامل بستگی دارد.

انتخابات می تواند تک مرحله ای یا دو مرحله ای باشد. در صورتی که در انتخابات لازم باشد اعضای هیئت رئیسه یعنی گروه ناظرین بر انتخابات تعیین شوند، انتخابات شما دو مرحله ای است ؛ در غیر این صورت اگر صرفاً انتخابات مجمع را برگزار می کنید,انتخابات شما تک مرحله ای است.

دومین پارامتر تاثیر گذار در هزینه بسته انتخاباتی، تعداد شرکت کنندگان می باشد.

ثبت نام در سامانه

در گام نخست، اطلاعات نماینده صنف و یا سازمان را وارد نماید، این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، شماره موبایل، کلمه عبور و تکرار آن می باشد.

توجه به سه نکته در این بخش ضروری است:

  1. .پیش فرض سامانه بر آن است که فرد ثبت نام کننده مدیر و مسئول برگزاری انتخابات است.
  2. شماره موبایل می‌بایست صحیح و متعلق به فرد ثبت نام کننده باشد، چرا که کلیه اطلاعات ورود به حساب کاربری برای آن پیامک خواهد شد
  3. کلمه عبور خود را پیچیده انتخاب نمایید چرا که دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شما برای سایرین را بسیار دشوارتر خواهد نمود.
ثبت اطلاعات سازمان یا صنف

در این مرحله لازم است اطلاعات سازمان یا صنفی را که قصد برگزاری مجمع و انتخابات آن را دارید ثبت نمایید.

ابتدا عنوانی را برای صفحه اختصاصی سازمان خود وارد کنید، با توجه به اینکه این عنوان بخشی از آدرس صفحه اختصاصی شما خواهد بود، لازم است این قسمت را به لاتین و ترجیحاً حروف اختصاری سازمان شما باشد. همچنین در زمان ورود به سامانه نیز باید از این نام به عنوان نام سازمان به همراه نام کاربری و کلمه عبور استفاده نمایید

در فیلدهای بعدی نام فارسی سازمان، شماره تلفن، کد اقتصادی و شناسه ملی، ایمیل ، کد پستی و آدرس سازمانی خود را وارد نمایید.

به مانند شماره موبایل در این مرحله ایمیل نیز اهمیت فراوانی دارد. چرا که در صورت فراموشی کلمه عبور امکان تغییر کلمه عبور از طریق لینکی که برای شما ایمیل یا پیامک می شود فراهم می گردد.

ثبت اطلاعات نماینده اداره کار

در این مرحله لازم است نام، نام خانوادگی، نام کاربری، شماره موبایل و ایمیل (اختیاری) نماینده اداره کار را وارد کنید.

لازم به ذکر است از صحت شماره موبایل نماینده اداره کار اطمینان حاصل کنید چون لینک ورود به سامانه که حاوی اطلاعات امنیتی است برای این شماره پیامک خواهد شد.

تائید شماره موبایل

به منظور اطمینان از صحت شماره موبایل وارد شده کد تایید برای شما پیامک می گردد. که می بایستی آن را در فیلد تعیین شده وارد نمایید تا حساب کاربری شما ایجاد گردد. همچنین پس از اطمینان از صحیح بودن شماره موبایل پیامکی شامل اطلاعات ورود به سامانه برای شما ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید که علیرغم اینکه حساب کاربری شما در این مرحله بطور کامل ایجاد می گردد، برای فعال سازی آن لازم است از طریق درگاه پرداخت آنلاین مبلغ تعیین شده را پرداخت نمایید. جهت انجام اینکار کافیست بر روی دکمه پرداخت آنلاین کلیک کنید و سایر موارد پرداخت را در صفحات درگاه پرداخت انجام دهید.

ورود به سامانه

در فرم ورود به سامانه می بایست ابتدا نام لاتین سازمان یا همان صفحه اختصاصی خود را وارد نمایید. در واقع این نام عنوان بهره بردار شماست، که هم آدرس صفحه اختصاصی شما را می سازد و هم جهت ورود به بهره‌بردار خود می بایستی از آن استفاده نمایید.

اگر عنوان بهره بردار خود را فراموش کرده اید نگران نباشید، این نام همراه با سایر اطلاعات ورود برای شما پیامک شده است. پس از آن نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نموده و بر روی دکمه "ورود به سامانه" کلیک نمایید تا وارد بخش مدیریت برگزاری انتخابات شوید.

توجه به دو نکته در این بخش ضروری است:

  1. در صورتی که کلمه عبور خود را فراموش کرده اید، از لینکی که با همین عنوان بالای دکمه ورود به سامانه قرار دارد استفاده نمایید، سپس روش بازیابی کلمه عبور را انتخاب کنید. شما می توانید از طریق ایمیل (لینک بازیابی کلمه عبور برای شما ایمیل می شود) و یا از طریق پیامک (پس از تائید شما موبایل امکان تغییر کلمه عبور وجود دارد) کلمه عبور خود را بازیابی کنید.
  2. در صورتیکه هنگام ورود با خطا مواجه شدید دقت نمایید که کلمه عبور خود را صحیح وارد کرده باشید، صفحه کیبورد فارسی نباشد و دکمه CapsLock نیز خاموش باشد.
ثبت انتخابات جدید

پس از آنکه وارد پنل کاربری خود شدید، اگر برای اولین بار است که وارد سامانه می شوید در صفحه مدیریت انتخابات با عبارت "اطلاعاتی وجود ندارد" روبرو خواهید شد. برای ایجاد انتخابات کافیست بر روی دکمه ای با همین عنوان در مرکز صفحه کلیک نمایید تا وارد ویزارد برگزاری انتخابات شوید. این ویزارد به شما کمک می کند تا گام به گام تنظیمات برگزاری انتخابات خود را انجام دهید.

عنوان و توضیحات برای انتخابات

ابتدا باید عنوان رسمی مجمع و انتخابات خود را تعیین نمایید، برای مثال: "برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجمع عمومی نظام پزشکی استان تهران" در بخش توضیحات نیز نکات و راهنمایی های لازم برای شرکت کنندگان را شرح دهید. سپس بر روی دکمه ذخیره و مرحله بعد کلیک کنید تا وارد گام دوم یعنی طراحی کاربرگ انتخاباتی شوید.

طراحی کاربرگ

شما می توانید محتوای کاربرگ انتخاباتی را ایجاد نمایید. در این بخش بهتر است ابتدا به ارائه فایل های گزارش مجمع و تغییرات اساسنامه بپردازید و سپس پرسش های لازم در این خصوص را مطرح نمایید. بعد از آن هم می توانید لیست کاندید ها را جهت انتخاب ارائه نمایید.

برای این کار منوی عمودی سمت چپ صفحه انواع مختلف فیلد ها را در اختیارتان قرار می دهد. این عناصر عبارتند از: محتوای HTML، پرسش تک انتخابی، چند انتخابی، لیست کشویی، متن کوتاه، متن مشروع، عددی، تاریخ، ایمیل، ساعت، تلفن ثابت، موبایل و کد ملی.

تنظیمات انتشار

در این مرحله ابتدا شما باید تنظیمات مربوط به زمان بندی، کد احرازهویت، مهلت پاسخ گویی و نوع انتخابات را تعیین کنید.

نوع انتخابات را شما می توانید بسته به نوع برگزاری انتخابات، هیئت رئیسه یا مجمع تنظیم کنید؛ توجه داشته باشید در حین برگزرای انتخابات نمی توانید نوع انتخابات را تغییر دهید.

در قسمت تنظیمات پایه، شما می توانید تنظمیات مربوط به صفحه شرکت در انتخابات را انجام دهید. درصورتی که می خواهید انتخابات در صفحه اختصاصی خود نمایش داده شود تیک دوم (انتخابات درصفحه اختصاصی نمایش داده نشود) را غیر فعال کنید.

همچنین درصورتی که می خواهید شرکت کننده با یک Device بیش از یک بار در انتخابات شرکت نکند تیک های سوم و چهارم را فعال کنید.

پیشنهاد می شود تیک اول را نیز(کدامنیتی کپچا به انتهای کاربرگ انتخابات اضافه گردد) برای امنیت بیشتر انتخابات فعال کنید.

تنظیمات برگزاری انتخابات

برای برگزاری انتخابات شما باید اطلاعات شرکت کنندگان را که شامل: شناسه، نام، نام خانوادگی، شماره موبایل و کدملی می باشد را به صورت یک فایل اکسل آپلود کنید.

سپس برای اطلاع رسانی از نحوه شرکت در انتخابات، می توانید از یکی از دو روش ایمیل لینک و پیامک لینک استفاده نمایید.

پیشنهاد می شود در تظیمات ایمیل و پیامک یک یادآوری برای چند روز قبل انتخابات و یک ارسال لینک برای روز برگزاری انتخابات تنظیم کنید.

برگزاری انتخابات

این صفحه، صفحه شرکت در انتخابات می باشد؛ در این صفحه شرکت کننده باید ابتدا فایل های مربوط به گزارش عملکرد و اساسنامه را دانلود کند و یا به فایل صوتی گزارش عملکرد گوش کند سپس، سوال های مربوط به آن ها را تایید کند.

در مرحله آخر شرکت کننده می تواند کاندیدای هیئت مدیره و بازرس خود را انتخاب نماید و روی دکمه ثبت رای کلیک کند.

مدیریت جلسه آنلاین

شما می توانید جلسه آنلاین به صورت صوتی/تصویری و یا فقط صوتی با شرکت کنندگان انتخابات داشته باشید، و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دهید و همچنین در صورت لزوم گزارش عملکرد و متن اساسنامه انتخابات را برای شرکت کنندگان قرائت کنید.

برای آموزش استفاده از قسمت جلسه آنلاین اینجا کلیک کنید.

داشبورد انتخابات

درحین برگزاری انتخابات، شما می توانید در این صفحه انتخابات را کنترل نمایید.

اطلاعاتی اعم از تعداد کل شرکت کنندگان، تعداد آرای مردود، تعداد و درصد افراد حاضر در جلسه ، تعداد و درصد آرای ثبت شده، پیامک های ارسال شده، پیامک های باقی مانده و یک نمودار لحظه ای که نشان می دهد در هر ساعت چه تعداد رای ثبت شده است. را مشاهده می کنید.

همچنین لیست شرکت کنندگانی که برای رای دادن حاضر می شوند را به صورت آنلاین می توانید مشاهده کنید.

مشاهده گزارشات

هنگامی که انتخابات به پایان رسید شما می توانید با مراجعه به صفحه مشاهده گزارشات، گزارش های انتخابات را بسازید.

  • گزارش شمارس آرا به شما یک آمار کلی از سوالات انتخابات به صورت یک نمودار میله ای یا خطی می دهد.
  • در گزارش صورت جلسه انتخابات، شما می تواند تعداد عضو اصلی و علی البدل، پرسش هیئت مدیره و بازرس را مشخص نموده و آن را چاپ کنید.
  • گزارش پاسخ بر اساس کد تراکنش، به شما نشان می دهد که هر نفر به پرسش های کاربرگ انتخابات چه پاسخی داده است. (توجه داشته باشید این گزارش در انتخابات مجمع محرمانه می باشد و در انتخابات هیئت رئیسه غیرمحرمانه می باشد.)
  • گزارش وضعیت شرکت کنندگان، آمار شرکت کنندگانی که در انتخابات شرکت کرده اند را به شما گزارش می دهد.
گزارش شمارش آرا

گزارش شمارس آرا به شما یک آمار کلی از سوالات انتخابات به صورت یک نمودار میله ای یا خطی می دهد. در قسمت بالای صفحه می توانید فیلتر های دریافت گزارش را تغییر دهید.

در این قسمت شما می توانید پرسش مربوط به انتخاب کاندیدا را انتخاب کنید.

تعداد اعضای اصلی و اعضای علی البدل را وارد کنید.

نوع نمایش داده ها را می توانید بر اساس "فراوانی، درصد فراوانی و درصد شرکت کنندگان" انتخاب کنید.

نوع نمودار به صورت خطی یا میله ای انتخاب کنید.

سپس با کلیک روی دکمه "اعمال فیلتر" آرای اخذ شده را به صورت نمودار و جدول مشاهده خواهید کرد.

گزارش صورتجلسه

پس از اتمام برگزاری انتخابات باید وارد قسمت گزارشات / گزارش صورتجلسه شوید.

ابتدا باید پرسش هیئت مدیره یا پرسش هیئت رئیسه را بر اساس نوع انتخابات، انتخاب کنید.

تعداد اعضای اصلی و اعضای علی البدل را برای هیئت رئیسه یا هیئت مدیره وارد کنید.

اگر انتخابات شما برای هیئت مدیره باشد می توانید پرسش مربوط به کاندیدای بازرس و همچنین تعداد عضو اصلی و علی البدل آن را مشخص کنید.

در آخر بر روی دکمه "اعمال فیلتر" کلیک کنید، پس از مشاهده فرم می توانید آن را چاپ کنید.